Saturday 22 August 2015

Abang Burger

Assalam Admin.. aku peniaga  & pembeli online yang tegar la jugak.. Masalah terlupa nak pos ni memang masalah yang sangat2 patut kite elakkan.. Aku pernah terlupa pos barang customer.. Pehhhh... rase nak suruh customer hantuk kepale aku ngan batu.. Rase bersalah sangat2.. Lepas seminggu baru die tanye aku sebab barang tak sampai2.. Pastu baru aku sedar yang aku lupe pos.. Demi Allah aku tak niat nak tipu... Aku pun terus terang dengan customer.. Alhamdulillah customer tak marah & paham kelupaan aku.. Ya Allah.. Biasanya tiap kali customer bayar memang aku tulis kat buku.. Tapi order die memang aku tak tulis.. Aduhaiii.. Apa2 pun customer memang sempoi... Ye lakan.. Barang kalo RM20 tahan jugak aku nak lupe2.. Ni harga 300++.. Pehhh nasib baik ade stok..  So haritu jugak aku pos barang die.. Allah pun tau aku memang lupe..aku bukan nak nipu... So lepas kejadian tu aku lebih alert lagi.. Fokus fokus fokus...hahah..

Apa2 pun abang burger jugak yang terbaik bab2 mengingat order customer ni.. Ko bayang jela.. Kekadang ade 5,6 orang sekali datang order.. Sorang nak burger ayam special, sorang lagi nak benjo special (ade ke benjo special??? kahkah), sorang lagi nak burger daging tak nak bawang, tu belum lagi tiba2 sorang lagi datang, nak burger daging, taknak sayur, nak sos lebih, mayonis kurang.. Haa..kalo ko camane? Bole ingat?? Haha.. Berkerut2 aku nengok dahi abang burger tu tapi tangannye tetap pantas.. Tapi tetibe kawan aku boleh pulak order camni...Bang, nak burger ayam special 2.. bungkus tau..Abang burger jawab.. Ye dik, memang abang akan bungkus sebab gerai abang ni takde sedia kerusi meja kalau adik nak makan kat sini pon..kahkah.. Adoiiii..



* Gambar sekadar hiasan.. tempat kau hado abang burger gini?? takde kann?? tempat aku pon takde..kahkah...tapi kalau aku jumpe brader gini wat burger, memang aku lari..takut nak order.. takut kene tumbuk kalo request pelik2..kahkah


Admin : Kepada peniaga atau pembeli online yang nak berkongsi cerita, emelkan cerita anda kepada pihak kami.. kisahpeniagaonline@gmail.com

0 comments:

Post a Comment