Wednesday 19 August 2015

Seller Picisan

Salam admin & pengunjung blog.. Saya ni online seller.. Kebanyakan barang saya jual memang saya beli dari pemborong online jugak.. Saya tak pernah pergi beli sendiri kat pusat pemborong ke atau mana2 kedai sebab saya dok kat kampung je.. Tempat2 pemborong tu semua jauh dengan tempat saya.. Memang macam2 pemborong yang saya jumpa.. Ade 1 pemborong ni, die ade upload kat fb gambar tudung2 die..memang cantik sangat.. saya tunjuk gambar kat makcik2 saya kat kampung & regular customer online.. ramai yang nak order.. so saya pun pm die.. nak beli sekodi..saya bagi name kod tudung tu & tanye die ready stock ke tak..die kate ready stock.. saya pun mintak detail2 & bank in.. die kate haritu jugak pos..suke la saye mase tu kan..tak sabar2 nak dapat tudung...

Dalam sehari dua tu, tudung pun sampai.. Bukak2 tengok macam lain je dengan tudung yang saya order.. Saya tak berani nak tunjuk kat makcik2 saya dulu sebab takut diorang kecoh2 pulak yang saye kene tipu ke ape ke kan.. Saya terus pm pemborong tu..tanye kat die kenape tudung jenis lain pulak yang die pos..saya order yang lain..Pastu die kate tudung yang die pos tu same jugak kod dengan tudung yang saya order tu.. Die ingat saya tak kisah.. Saya katala, mane boleh macam tu..at least die tanyela saya dulu kan.. Manela sy tau yang die ade banyak pulak tudung2 lain jenis yang kod & nama tudung nye sama..yg sy tau, sy order kod tudung yg saya tengok kat fb.. Sy order berdasarkan gambar tudung yg die upload & nama tudung pun ade pade gambar.. saya siap printscreen lagi gambar tudung tu dari fb die.. Tudung yg die pos kat saye tu takde nampak rupe pon kat fb die tu...haihhhh


Sy bgtau die yg sy taknak tudung yg die pos tu..sy nak tudung yg mcm dlm fb jugak.. Tudung yg die pos tu langsung tak sama & tak cantik.. Die kate saya boleh pos semula tapi die tak boleh bayarkan kos pos.. Saya yang kene tanggung kos pos tu.. Sabar jela..Tapi tak kisah la tu.. Saya  pun pos semula tudung tu & lepas tu baru la die pos tudung yang betul.. Alhamdulillah dapat jugak tudung tu walaupun pemborong tu dah menyusahkan sy kene pos2 semula.. Yang sy musykilkan, sepatah sorry pon tak keluar dari die... Sedih rase..mungkin die fikir sy ni seller picisan je kot.. Dok kat kampung..boleh dibodoh2kan atau ditipu2kan je.. Yang aku tau, ni la last aku beli ngan ko.. Sekian..



Admin : Kepada peniaga atau pembeli online yang nak berkongsi cerita, emelkan cerita anda kepada pihak kami.. kisahpeniagaonline@gmail.com










0 comments:

Post a Comment