Tuesday 25 August 2015

Pemborong dari seberang

Hi semua..

Saya jual baju online.. Kebanyakan baju2 saya borong online jugak dari pemborong tanah seberang.. Pemborong yang mula2 saya deal ni memang best.. Barang2 saya semua sampai dalam keadaan selamat, packing nye elok, color2 & corak2 yang dihantar tu semua sama macam gambar katalog die..Memang puas hati..banyak kali saya memborong dengan die.. Customer pun memang suke.. Sampai la satu masa ni, saya nak repeat order lagi sebab ada 1 pattern tu memang customer ramai yg nak..tapi die kata pattern tu dah out of stock.. So sy pun try cari pemborong lain..Pun dari seberang sebab memang pattern camtu boleh jumpe kat sana je..

So deal punye deal, tengok2 gambar semua, saya pun order.. Apa yang sampai?? Tak sama dengan apa yang saya nak.. Saya pun terus tanya kat pemborong tu, apesal pattern tak sama macam saya order?? Die kate pattern tu habis so die ganti dengan pattern lain.. Huhhh!!! Hampeh... Ni la perangai saya tak suke ni.. Dahla banyakk gilerrrrr pulak tu sebab pattern tu memang saya order banyakkk.. Sakitnya hati Allah aje yang tau.. Kalau kat Malaysia ni boleh jugak la saya pos semula ke mintak refund ke.. Betul2 dugaan..

Banyak kali die contact saya, tanya ada apa2 nak order lagi ke tak...Pehhhh...memang tak la kan... Serik dah nak order dengan die.. Saya terus senyap dengan die.. Apa2 pun saya tak reply, call pun saya tak pick up.. Malas nak bercakap dengan orang tak jujur.. Memang tak jujur sebab sepatutnye inform saya dulu.. Ni main pandai2 je ganti dengan pattern lain.. Kalau pemborong yang 1st tu memang best sangat.. Semua die inform & tanya dulu kalau order saya tak cukup color ke nak mintak ganti ke.. :(

Tapi takpe.. Semuanya dah jadi pengalaman berharga buat saya.. Alhamdulillah..




Admin : Kepada peniaga atau pembeli online yang nak berkongsi cerita, emelkan cerita anda kepada pihak kami.. kisahpeniagaonline@gmail.com


0 comments:

Post a Comment