Wednesday 19 August 2015

T.I.P.U


Hi admin... Macam2 ragam customer saya jumpa.. Kadang2 seronok, kadang2 kelakar..kadang2 menyakitkan hati..hihi..Saya nak cerita pengalaman saya dengan sorang customer ni..

Haritu jumaat..Pagi2 tu ada customer ni sms kata nak beli barang saya..saya bagitau, kalau dia boleh bank in sebelum pukul 1pm, saya boleh pos haritu jugak..dia pun kata ok..sebab dia nak barang tu sampai hari ahad sebab die dok kat terengganu.. Saya pun bungkus la barang die siap2.. Dekat2 pukul 1 tu saya check acc bank.. Takde lagi die bank in.. Saya pun sms untuk ingatkan die.. Pastu die reply mintak saya poskan dulu sebab die tak sempat keluar nak pergi bank lagi.. Kene jaga kedai sampai orang balik sembahyang jumaat katanye sebab takde org ganti.. saya kata la, saya tak dapat pos selagi tak dapat payment..saya kata lagi, takpela kalau die tak dapat keluar, die bank in jela bile2, saya pos lepas die bank in.. Die merayu2 suruh pos hari tu jugak sebab die nak pakai cepat.. Die kate die takkan menipu.. Die pun meniaga online jugak.. Die janji akan bank in lepas orang balik solat jumaat..Saya pun kata, okla kalau macam tu, saya poskan dulu..die pon suke sangat2.. Tapi saya ni rase tak sedap hati sangat2.. Saya tanya pendapat suami.. Suami kata takyah pos dulu..sebab kalau betul die meniaga online, of kos die ada online banking kan..patutnye die boleh transfer online je.. Takyah nak keluar gi bank pun.. Saya pun tak jadi la pos barang die dulu.. Lagipun sy fikir, kalau betul die bank in petang tu, saya akan pos barang die hari sabtu, so die masih boleh dapat barang hari ahad.. tapi saya tak bagitau die yang saya belum pos.. saya diam je..

Petang tu lepas2 sembahyang jumaat, saya sms die tanya dah bank in ke belum.. 3x saya sms..senyap tak berjawab sampai ke sudah..saya tanya tu sebab nak pastikan sama ada saya perlu pos hari sabtu ke tak...Alhamdulillah sangat saya tak pos barang tu.. memang nak menipu la tu kan...teruk betul..paksa2 orang poskan barang


Admin : Kepada peniaga atau pembeli online yang nak berkongsi cerita, emelkan cerita anda kepada pihak kami.. kisahpeniagaonline@gmail.com



0 comments:

Post a Comment